MOOC

Unknown

Bir süredir bir arkadaşımın tavsiyesiyle Coursera.org adresinden online ders alıyorum. Ücretsiz. İlk kayıt olduğum ders Sosyal Psikoloji’ydi, Westleyan Üniversitesi’nden Prof.Dr.Scott Plous veriyor. Ders çok keyifli, zaten ilgimi de fazlasıyla çeken bir konu. Dersin içeriğini anlatmam mümkün değil maalesef ama genel olarak toplum içerisindeki davranışlarımızın altındaki nedenler, topluluk davranışları üzerine çok eğlenceli ve bilgi dolu videolar, okumalar ve egzersizler var.
Bu ders Coursera.org tarihinde sanırım en çok kişinin aldığı ders: Dünya çapında 220.000 kişi bu derse kayıtlı. İkiyüz yirmi bin kişi. Belki daha da fazla. Ama bir sınıftaymışçasına hissedebilmek tabii ki zor, bu nedenle Tartışma Forumları var. Kendinizi tanıttığınız, dersler hakkında yorum yaptığınız, ödev hazırlarken danıştığınız ve birçok konuda cevapsız kalan sorularınıza dersin gerçek asistanlarının cevap verdiği forumlar.
Dersi başladığının ikinci haftasından itibaren takip ettiğim için geç kalmıştım ve gündüz elbette iş, akşam da çay kahve sefalarından ötürü ancak 3-4 saat boşluk bulup 20şer dakikalık haftalık videoları tek oturuşta izleyebiliyorum. Ne kadar etkili oluyor bilmiyorum ama birçok büyük deneyin (Stanford Hapishane Deneyi gibi, Das Experiment olarak filmi de ünlüdür) ORİJİNAL kayıtlarını izleme şansı buldum. Bence harika bir fırsat.
Ve bugün buraya yazmamın sebebi.. Dersin ödevini yapmıştım, bir web sitesi incelemesi, sigara içme alışkanlıkları üzerine mini-test ve 3000-6000 karakter arası yapılacak bir analiz. Derste izlenilen videolardan ve okumalardan referans verilerek yapılacak. Geçen cumartesi ödevi yapmıştım ve hiç umudum yoktu, dersi alanların ingilizceleri çok iyi, benimki de iyi ama o derece değil, ya anlatamadıysam, ya formatı çözemediysem, analiz edemediysem.. Bugün notum açıklandı ve tam puan almışım:) Harika bir duygu. Ödevimi değerlendirenler (herkesin ödevi için aynı şey geçerli) ödevle ilgili fikirlerini sisteme girmeden notlandırma yapamıyorlar, o yüzden fikirlerinde “great work, awesome work, detailed analysis” gibi ifadeler okuyunca çığlık attım 😀
Sanırım tüm lisans hayatım boyunca aldığım her dersten daha iyi ve daha mutlu hissettiren bu dersi aldığım, bu web sitesiyle tanıştığım için çok mutluyum. Coursera.org da daha birçok derse kayıtlıyım. O kadar geniş skalada dersler var ki, Türkiye’de hiçbir üniversitede alamayacağınız, tamamen kişisel gelişim odaklı dersler, iş performansınızı artıracak nitelikte derslerin yanı sıra Bilgisayar Programcılığına Giriş veya Uluslararası Ceza Hukuku dersi gibi halihazırda okutulan dersler de var. Ücretsiz. Tek yapmanız gereken Coursera.org ve benzeri MOOC (Massive Online Open Courses – Kitlesel Çevirimiçi Açık Derslere) kaydolmak. Ve dersleri izlemek.
Katılım belgesi alabilmek için ödevleri ve varsa sınavları belirtilen tarihten önce tamamlamanız gerekiyor. Ama buna vaktim yok, ben sadece izleyeceğim derseniz o da bir seçenek. Ya da şu an çok yoğunum, baharda bu dersi alabilirim derseniz İzleme Listesine alıp ders yeniden açıldığında kaydolabilirsiniz.
Hepimiz bu şansı değerlendirelim bence, öğrenmenin yaşı yok:)

Bir Cevap Yazın

