Amsterdam – Rotterdam

Amsterdam’da geçirdiğimiz iki gün, gerçek anlamda çok keyifliydi. Şehir, bir sanat eseri değil, muhteşem binalar yok, ama bambaşka bir havası olduğu kesin! İnsanlar özgür ve bu özgürlük insana öyle bir keyif veriyor ki.. Bir önceki Amsterdam postunda bahsetmiştim, insanın şansı olsa tası tarağı toplayıp buraya taşınası, bir bisiklet alası ve amaçsızca süresi geliyor sadece. Sıkmıyor, zaten insanı özgürlük nasıl sıkabilir ki:)

SONY DSC

Amsterdam’a gittin mi, mutlaka bir kanal turu yapmak lazımmış. Eğer biletlerini şehrin içindeki ufak dükkanlardan alırsan 1-2 Euro daha ucuza geliyor, özellikle grupla gittiğinde çok işe yarıyor, benden söylemesi 😉

Öncesinde elbette ki günün en önemli öğünü – kahvaltı!

Daha Türkiye’den yurtdışına çıkalı 24 saat olmuş ama, insan Türk kahvaltısı görünce zaman mekan tanımıyor. Tatlı ağırlıklı kahvaltı kesinlikle bana göre değil. Aslında çok kahvaltı yapan bir insan da değilim ama kahvaltı niyetine kruvasan yemeyi de hiç sevmiyorum doğrusu:( Otelden çıkmadan önce biraz google, biraz açlık, bir de toplu taşıma bileti bizi Mozaiek‘e getirdi.(Bos en Lommerweg, 191) Haftasonları saat 11’den itibaren Geleneksel Türk Kahvaltısı servis ediyorlar. Gün boyu yürüyerek harcayacağınız enerjiyi bol yağlı avrupa abur cuburlarından değil simit ve bal-kaymaktan almanızı tavsiye ederim. Gitmeden önce mutlaka rezervasyon da yaptırın. (020 5800383)

IMG_3561

Karnımızı doyurduktan sonra zaten yaşadığımız mutluluğu fotoğraflamaya gerek de yoktu, siz tahmin edersiniz 🙂

Yol üzerinde bulduğumuz birçok minik dükkana girip çıktık, malum dönüş yolunun sonunda bir iki ufak hediye getirmeden olmaz. Bu dükkandaki hediyeliklere bayıldım, özellikle de duvara asılan mottolara. Fotoğrafta hepsi çıkmamış, en sağda olan “There is no place like home” benimle birlikte eve dönenlerden 🙂

SONY DSC

SONY DSC

IMG_3567Ertesi gün ise güneşi görmüş masum köylüler olarak yola düşüp Rotterdam’a gittik. Şaka yapmıyorum, bizim memleketimizde her mevsim görmeye alışkın olduğumuz güneş, bu insanlar için lüks. Güneş gördüklerinde parklara bahçelere yayılmaları da ondanmış. Biz biz olalım, memleketimizin havasının suyunun kıymetini bilelim arkadaş!

Rotterdam’da ilk durak, kübik evler. Bu evlerde gerçekten insanların yaşadığını biliyor muydunuz?

Tesadüfen, kübik evlerden birkaç tanesini bir araya getirip süper sempatik bir hostel yapmışlar ve orada da bisiklet kiralıyorlarmış! Tutturdum, lütfen bisiklete binelim diye, arkadaşlarımı da zorladım, iyi mi ettim kötü mü bilemem (çünkü ertesi gün çok fena hastalandım) ama çok çok keyif aldım yaklaşık 2 saat süren bisiklet turumuzda.

IMG_3602

Zaten bisikletin keyifli yanı, bisiklet için ayrılmış yollar olması. Yoksa Türkiye’de veya orada hiçbir farkı yok, pedallarınıza kuvvet. Ama ayrı yol, ayrı trafik ışığı, bir de üstüne trafikte insana, yaya ve bisikletliye “SAYGI” olduktan sonra dünyanın öbür ucuna kadar süresi geliyor insanın.

IMG_3600

Gezdik tozduk, Rotterdam’ın en ünlüsü Euromast’a geldik. Burada zaten dediğim gibi, turistik birşey yok. Şehrin çoğunluğu zaten öğrencilerden oluşuyor. Euromast, şehrin en yüksek binası, altında bir restoranı var, üstte de kalınabilecek birkaç oda, o da çoğunlukla yeni evli çiftler tarafından tercih ediliyormuş. En üste çıkmak için ayrı bir asansöre biniyorsun, yükseklik korkusu olanlar eminim benim gibi çığlıklar atacaksınız ama bence havanın güzel olduğu bir gün mutlaka bu anı deneyimleyin, limanı tepeden izleyin.

IMG_3599

Aynı zamanda Rotterdam birçok sözleşmenin de düzenlendiği bir şehir, Avrupa’nın en büyük limanlarından biri. Yani benim çalıştığım akademik alanda önemli bir şehir. Kim bilir, belki bir gün buraya akademisyen olarak gelirim? Dilemekten zarar gelmez bence :p

Sonra işte Paris falan:) Sevgiler!

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s