İtalya

İtalya hayallerimin ülkesi değil, görmeden ölmem dediğim bir yer değildi. İnternette daha çok başka turlara bakarken, gün olarak daha uzun ve fiyat olarak daha ekonomik geldiği için tercih ettim bu turu. İyi de etmişim, çünkü gerçekten güzel yerler gördüm, iyi insanlar tanıdım, bilmediğim bir şehirde bisiklet sürdüm, Pisa kulesini karşıma alıp şekerleme yaptım, çok iyi yemek yiyememiş olsam da farklı tatlar denedim.

Hoş bir deneyimdi. Tek başına tatili herkese tavsiye ederim:)

 Bir yolculuk klasiği olarak kanat fotoğrafı

İtalya turumuza Cumartesi gunü başladık. Saat 10:30 da Roma Havalimanına inmiştik. Ardından tur ekibiyle buluşma, bavul alma, tur otobüsüne binme ve yaklaşık yarım saat süren bir yolculuk sonucu Roma sehir merkezine varış. Roma’nın ne kadar büyüleyici bir sehir olduğunu anlatmaya zaten gerek olmadıgını düşünüyorum. Bir imparatorluğun etrafında kurulduğu bir sehir ne kadar büyüleyici olabilir dıyorsanız en yakın zamanda İstanbul’u da ziyaret etmenizi öneririm. Kastettiğim ziyaret elbette ki bir AVM veya Nişantaşı ziyareti değil.

 San Pietro Bazilikası

İlk durağımız Vatikan oldu. Açıkcası daha önce hiç turka geziye gitmediğim için bazı seyler bana çok yeniydi, ornegin girdiğimiz her sehirde sehir merkezine girecek tur otobüsleri öncelikle izin alıyorlar, otobusteki kisi sayısını bildiriyorlar, sonrasında artık ilgili kurum hangisiyse tur otobüsünün çizeceğiz rotayı belirliyor. O rotaya göre otobüs, belli bir saatte sehirden çıkmak zorunda. Tüm bu düzenlemeleri yapmalarının sebebi olarak, tur rehberimiz, İtalya’da bu aylarda turist sayısının çok fazla olduğunu, düzenleme yapılmazsa belli bölgelerde ciddi yoğunluklar olacağını , ornegin aynı anda gelen 4 otobüsün birden Vatikan’a giriş yapması durumunda diğer bölgelerin daha sakin olup Vatikan’da kapasite üstü bir yoğunluk yaşanacağından problemlerin çıkacağını anlattı. Gittiğimiz her şehirde bu durumu yaşadık, girişte izinler aldık. Ama az önce de söylediğim gibi, ilk defa turla seyahat ettiğim için bu husus diğer ülkeler için de geçerli midir, bilemeyeceğim..

Vatikan’ın İsviçreli Muhafızları

Vatikan’ın dünya üzerindeki gücünü anlatmaya gerek yok, İsviçre bankalarında kaç sıfırlı olduğu belli olmayan miktarlarda paralar, sonsuz şaşaa, güç, dünyanın çoğunluğunun ruhani lideri Papa.. Kurban bayramında bütün dünyanın Mekke’ye akın etmesi, insanların yıllarca hac sırası beklemesi gibi bir durum, sadece görünümü daha modern, ama mantıken hiçbir fark yok. Yine de, Roma’yı Roma yapanın Vatikan’dan çok daha fazlası olduğunu, hatta Vatikan’dan çok daha öncesi olduğunu, şehri birkaç gün daha gezdikten sonra daha iyi anlayabiliyorsunuz..

Michelangelo – Pieta

Yıllar önce, holigan bir dindar tarafından suikaste kurban gitmekten son anda kurtarılan, Michelangelo’nun “masterpiece (ustalık eseri)” olarak adlandırılan, Meryem’in yüzündeki hüzün ve masumiyeti görmek için insanların dünyanın öbür ucundan kalkıp geldikleri ünlü Pieta; San Pietro’da kurşun geçirmez bir camın ardında saklanıyor..

Oysa ki ben Vatikan’da en çok kuşları ve onların peşinden koşan çocukları sevdim!

Sistine Şapeli ve Vatikan müzesini ne yazık ki gezemedim. 7 kmlik bir müze alanını gezebilmek için haliyle vakit lazım, e rehber  “1 saat sonra şu gölgede buluşacağız” dediğinde,  içeriye girememekten başka bir şansım da kalmadı.

Monumento Nazionale a Vittorio Emanuele II ve Piazza Venezia

Colesseum

Bunların Roma’ya dair bilindik görüntüler olduğunun farkındayım ama, o noktada tur otobüsünden inemediğimiz için bana da böyle fotoğraflar çekmek düştü.

Ama merak etmeyin, iplerim çözüldüğü anda koşarak özgürlüğüme kavuştum!

3 thoughts on “İtalya

    • Balayi icin herhangi bir turu tavsiye etmiyorum canim cunku en az 4-5 gun tanimadigin 30 kusur kisiyle birliktesin.. Bence biletlerinizi alin, rezervasyonunuzu yapin ve ulkeyi beraber, acele etmeden, yavas yavas kesfedin:) ya da yalnizca tek bir sehre gidin, ornegin sadece Roma veya sadece Venedik gibi:)

      • Hımmm Venedik sounds good 🙂 teşekkür ederim canım benim; değerlendireceğim benim Canım kültür elçim

Bir Cevap Yazın

