Leman Kültür Antalya

Bugün, Lise-2’den beri çok çok yakın arkadaşım olan, üniversitede İstanbul’da okuduğumuz yıllarda şehrin ayrı yakalarında oturduğumuz için çok görüşemediğimiz ama hiçbir zaman kopmadığım arkadaşım Z ile buluştuk. İkimiz de memlekete kesin dönüş yaptık ya, gurbetteki gariban günlerimizi konuştuk yine, sonra burda çok vaktimiz olmasına rağmen niye buluşamadığımızdan hayıflandık, sonra tiyatrodan sinemadan konuştuk ve çok daha sık buluşalım,kentteki kültür sanat aktivitelerini kaçırmayalım diye sözleştik; bu sefer başarırız inşallah.

Buluşma mekanımız Leman Kültür’dü, Türkiye’nin en güzel Leman Kültür’ü bence Antalya’daki. Hele o menüdeki yiyecek isimleri beni benden alıyor. “Şansımı deneyeyim ben bu olsun” u yedim, şansımı denedim ve enfesti. Özellikle soslarını çok beğendim. Ayrıca diğer mekanlardaki gibi yemeği söyleyip on saat beklemiyorsun, muhabbetin “ee sen ne yapıyorsun abi görüşmeyeli?” kısmına geldiğinde garson başında elinde üstünde dumanı tüten yemeği ile hazır bekliyor oluyor. Hem dadından hem hızından yenmez.

Yemek sırasında işten, güçten, para kazanmanın zorluğundan, mesleklerimizin en ama en kötü yanlarından bahsederken, bir yandan başka masaların siparişlerini kestik, o ne yiyor?/hmm bu güzelmiş bir dahaki sefere bundan söyleyelim/aa bu da ne? gibi kısmen sapıkça ve aç bakışlar attık. Tok evin aç kedisi derler ya o hesap. Ama kötü bir niyetimiz yoktu canııım, maksat yeşillik.

Ardından tatlı mı yesek deyip işbu karışık meyveli Waffle ı söyledik. Yanında gelen çikolata ve çilek soslarıyla benim gibi bir tatlı canavarını bile doyurdu, bir daha uzun süre tatlı yemem herhalde.(Yalannnnn…)

Doyduk yedik çatladık, hava bozdu, iş güç derken kalkma vakti geldi, kalkarken bir de dilek ağacı manzaralı ambiyansı çekeyim dedim, hani görmek istersiniz diye.

Bu mekanın en sevimli yanı da, doğumgününüzü burda kutlamak isterseniz eğer, pasta gelirken müzik kesiliyor ve bir anda “hepi hepi börtdey tuu yuu” şarkısı çalmaya başlıyor, ve tüm ama tüm garsonlar başınıza gelip göbek atmaya, sizi döndürmeye başlıyorlar. O an gerçekten dışardan izlemesi çok keyifli; ama aynı gün içinde 10 doğumgünü olduğu zamanları da biliyorum ki o vakit artık sevimlilikten uzaklaşıp mide bulantısına doğru giden geri dönülmez bir yola girebiliyorsunuz.

Antalya’ya gelip arkadaşlarınızla iyi vakit geçirebileceğiniz bir mekan olarak Leman Kültür’ü tavsiye ediyorum, mekan Işıklar Caddesi’de yol üzerinde sağda.

Yemek için ise, Antalya’nın en ünlü yemeği olan köfte-piyazı inşallah çok yakın bir zamanda yapacağım piyazcı ziyaretinde fotoğraflayıp, buradan paylaşacağım. Tahin-severler, beni izlemeye devam edin anacıım!

One thought on “Leman Kültür Antalya

Bir Cevap Yazın

